留存记忆,感动自己。
微信 laoyan0376

If Came the Hour - Petra Berger
  • If Came the Hour - Petra Berger
    悲伤随想 - Petra Berger

  • If Came The Hour
    若是某时

  • If came the day
    若是某日

  • If came the year when you went away
    若是某年 你离我而去

  • How could I live I'd surely die
    我定会活不下去 我会死掉的

  • What would life be if you said 'goodbye' 
    要是你走了 生活就会索然无味

  • How would I laugh how could I love
    我便不会再笑了 不会再爱了

  • Could I believe in a God above
    我还能坚定自己对上帝的信仰吗

  • How would I hope how could I pray
    我还有什么希望 我还祈祷干嘛呢

  • If came the hour if came the day
    若是某时某日 悄然降临

  • But you are here lying beside me
    而你就在这儿 静静躺在我身边

  • I watch you breathe each rise and fall
    我认真地看着你呼吸 看你胸膛的起伏

  • Without you near then there would be
    你若不在身边 生活

  • Nothing at all
    哪还有什么意义

  • If in this world all things must pass
    若是尘世间 凡事都要有个了结

  • And we must raise the parting glass
    而我们注定要举起这杯别离的酒杯

  • No words would ever come what could I say

  • 言语将变得苍白无力 我还说什么呢

  • If came the hour if came the day
    若是某时某日 悄然降临

  • There'd be no music in my soul
    生命中 再也不会响起优美的旋律

  • How could I ever dance - no 'you' to hold
    若不能搂着你 跳舞还有什么乐趣

  • How could I ever hear the violin
    我再也听不到小提琴的悠扬

  • There'd be no song I could ever sing
    再也唱不出动人的歌曲

  • But you are here lying beside me
    而你就在这儿 静静躺在我身边

  • I watch you as you breathe each rise and fall

  • 我认真地看着你呼吸 看你胸膛的起伏

  • Without you near then there would be
    你若不在身边 生活

  • Nothing at all
    哪还有什么意义

  • Now you awake the dawn sweeps in
    此刻你从睡梦中醒来 黎明悄然而至

  • I touch your mouth I touch your skin
    我吻你的双唇 抚摸你的肌肤

  • How would I ever live if you should
    要是你离我而去 我定会活不下去了

  • Go away
    我会死掉的

  • If came the hour if came the day
    若是某时某日悄然降临 没有了你 我该怎么办


评论
热度 ( 2 )

© 一品毛尖 | Powered by LOFTER